Windbreaker

Kelmarin sementara rakan-rakan pergi menonton filem tentang perjuangan bangsa menentang British, aku pergi masuk-keluar kedai mencari windbreaker untuk dibeli. Habis 2 jam filem pun tamat, Shamsul Yusuf bertambah kaya namun windbreaker aku masih belum ditemui.

Aku beritahu rakan-rakan aku, semua kedai aku dah masuk Puma, Nile, Adidas, New Balance dan lain-lain kedai sukan, tapi takde yang aku suka. Sebelum ni aku pernah beli kat uniqlo, aku minat yang macam tu, tapi bila aku cari jugak kat Uniqlo takde jugak yang berkenan, ada tu ada tapi tak berapa nak minat.


Pastu rakan aku cakap dia ada nampak kat satu kedai ni, tapi harga 5 ratus la. Cun habis . Aku pun terrfikir, betul jugak katanya. Tadi pun aku ada nampak, harga 400myr,300myr..lawa pun lawa. Yang 100myr ada tapi tak lawa pulak, tu sebab tak beli.


Kiranya selama pencarian aku tu, bukan takde yang berkenan atau takde yang lawa, cuma aku je yang tak kaya. Aku kena buat pencarian kekayaan dulu, baru banyak benda tiba-tiba ada. Ok sambung kerja dulu.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments: