Untung

 

Ada orang yang dia  limitkan dia punya circle kawan-kawan, tidak beri reaksi atau menyibuk-nyibuk dengan artis atau influencer, pendek kata mengurangkan episod drama-drama yang tidak perlu. Sambil tu dia akan invest pada pemantapan minda dan rohaniah, buat perkara yang dia suka tanpa menganggugat kehidupan orang lain, membaca dan memahami lalu mempraktik sistem fikiran yang kena dengan jiwanya. Dalam nak mencapai hasrat memiliki ketenangan, kosnya bukan murah, masa dan usaha yang konsisten diperlukan, dalam perjalanan tu mungkin akan ada orang yang tak suka tapi, tapi your mental health is your responsibility, priority. Bila orang bagi kau hidangan yang kau taknak consume, kau tolak dan orang akan berasa hati, you just carry own..sebab bila habis hidangan, you are on your own.

Cuma tu la, all this process happen in the background, at the end of the day, people who choose the easy way, will say ‘untunglah kau’.


Previous PostOlder Post Home

1 comments:

@mnsiabrubah said...

betul lah tu. sampai satu masa kita memang kena pentingkan diri. sebab hidup dalam dunia hari ni, tak ada siapa yang betul-betul peduli pun kecuali diri sendiri.

invest dan berbelanja lah untuk kesihatan dan kebahagiaan diri sendiri :)

...