Juara

 Sebagai seorang introvert yang sekali-sekala menyamar sebagai extrovert demi kelangsungan hidup, memang aku tak berapa nak merasa damai di khalayak manusia berpusuan. Tapi nak jugak gi pesta buku kat PWTC.


Buku-buku ternyata lebih murah dari pasaran. Aku pun dengan pantas tapi tegas, cari-cari buku yang boleh dijadikan vaksinasi minda. Nampak je buku berjudul Juara oleh S Othman Kelantan, terus aku sauk, buku ni memang mempunyai status tinggi di kalangan pembaca tempatan. 


Malah, darjat buku JUARA ni dinaikkan lagi apabila difilemkan oleh U-Wei menjadi sebuah naskhah filem terbaik di suatu ketika dulu - JOGHO. Sebagai acah-acah menghayati filem-filem U-Wei aku amik terus buku Juara ni, lagipun kena lah dengan jersi Liverpool yang aku pakai masa nak bayar kat kaunter tu..juara.


Bila balik rumah aku bukak plastik, baru nak baca…tiba-tiba….tiba-tiba takleh nak baca pulak. Nak eja satu-satu tak lepas, nak disyairkan pun tak pas.Buku dah diterjemah ke bahasa spanish daaaaa..inilah yang dikatakan juara tertunda, dont judge book by its cover.


P/s: Adik kat kaunter tu pun bior je aku beli buku spanish, maybe ada sinar latin di wajahku. Que sera que sera.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments: