OFF-Ended

Memori telefon bimbit aku tak berapa nak larat untuk menampung beratnya input-input yang masuk. Kebanyakkannya adalah foto. Ada foto yang aku terpaksa padam, contohnya benda-benda rawak yang aku snap untuk tujuan yang kurang jelas. Aku memilih-milih jugak mana yang aku rasa perlu simpan lebih lanjut dan mana yang terpaksa dilepaskan segera. Jika timbul keraguaan, aku akan post je kat sini sebelum dilepaskan, tanpa mengambil kira sama ada foto tersebut  bertepatan dengan entri ataupun tidak, sebagai sisipan peribadi untuk masa depan. 


I believe people are definitely more easily offended today than in the past. 


Manusia semakin fragile, kalau orang lain post gambar makanan pun boleh sentap, belum lagi post gambar bercuti luar negara. Bila nak bercakap atau menulis post pun kena politically correct dan mengguna konotasi yang tidak menyinggung, kalau tersalah cakap sikit tercuit sikit boleh dituduh diskriminasi, sexisme, rasisme, kronisme, man utd dan kencing tikus. Penat jugak nak jaga hati, dah macam planet-planet semua berputar mengelilingi dia pulak.


Sebab tu kalau boleh taknak post gambar aku yang kacak, takut orang tak kacak merasa tertekan, kan? Ke macam mana? Kadang aku tengok gambar sendiri pun tak berani, takut tertekan. Nampak tak kezuhudan tu.



Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments: