KOREA

Aku dok hitung sejak PKP mula haritu, dah bermacam-macam filem Korea aku tengok, elok-elok heroin dan jalan ceritanya, ada moral, ada humor, kemasyarakatan, serta isu-isu yang pelbagai rencah, cerita Don Lee sahaja dan 4-5 filem aku layan.

bila berkurung di rumah ditemani channel Korea kat rumah dan jarang-jarang berjumpa orang melayu, diharap hal ni tak memeningkan genetik aku, kalau aku keluar rumah ni mungkin kemelayuan aku akan jadi Melayu yang Korea..otak aku dah kena brainwash..mungkin esok aku nak modified pintu rumah aku kepada yang jenis pakai password. Nak modified muka takleh, modified pintu je la supaya nampak macam Korea buat masa sekarang.

Yang aku perasan, filem Korea ni takde watak gadis gedik-gedik, kalau ada watak gadis yang cun pun bukan jenis yang dia pikir dia sorang je yang cun kat dunia ni dan semua planet-planet berputar mengeliling dia. Jenis cun yang tak memekak-mekak.

World of married couple pun aku tengok, tapi bila isteri aku tanya aku tengok cerita apa kat telipon..aku cakap cerita perang. Ni bukan tipu, ni memang cerita perang cuma senjata yang digunakan bukan mortar atau meriam. Best jugak ceritanya , tapi aku takdelah emosi sangat layan masalah-masalah dorang tu, pandailah dorang selesaikan nanti takkan aku nak campur. Kalau part yang ada kiss kiss tu aku tutup mata lah kan..seram jugak taktik peperangan zaman sekarang ni.

Namun ada jugak genre filem Korea yang tipikal, banyak cerita tentang bertukar identiti, maksudnya gangster masuk dalam badan pekerja pejabat pos, pekerja pejabat pos masuk dalam badan gangster. Atau golongan B20 masuk dalam badan T20 dan sebaliknya.

Apakah roh kita perlu bertukar jasad untuk lebih memahami orang lain? Mungkinlah. Macam sekarang ni roh Korea dah masuk dalam badan aku. Gamsahamnida.

(Aku cuba cari gambar aku yang mirip-mirip Korea sikit untuk match dengan post ni tapi tak jumpa, bengang je aku..)
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comments:

SalbiahM said...

Hahaha. Saya kurang suka filem Korea sebab build up slow. Tapi tang watak gadis dalam filem diorang tu saya setuju. Even watak pompuan jahat pun tenang je. X poyo