42km unlock - SELANGOR MARATHON




Runners dont need good luck, they need good legs... or maybe good arms. I would like to thank my arms for always being by my side so my legs can sleep in peace.

Selangor Marathon ni flag off pukul 1 pagi. 
Marathon biasanya memang mula time keliwon nak keluar cari makanan, manusia lain sedang memeluk bantal kau sibuk nak main kat jalan raya. Memandangkan ni malam pertama aku untuk full marathon, memang takde pengalaman maka tak boleh letak target sado sangat kang terciduk malu dapat MC pun dapat. Target aku nak settle sebelum cut off untuk dapatkan tshirt finisher la sekurang-kurangnya, dalam masa yang sama setting benchmark for next marathon.

Untuk virgin 42km macam aku, yang masih bergetah, kena buat ujian ketahanan badan dengan masa yang diperlukan untuk aku kayuh sampai habis. Sebelum mula tu aku dah congak dalam kepala, kalau ikutkan target nak sekadar finish - kiraan formula mudah 1jam buat 7km, so 7km darab 6 bersamaan 42km (Finish). Simple. Kalau santai-santai pun masih awal dari cut off time 7.5jam. 

Masa event aku dapati aku dapat settle 21km dalam masa lebih kurang 2.5 jam, makna kata untuk habiskan full marathon hipotesis aku mengatakan 5 jam adalah masa yang diperlukan dengan menganggap pace (pemboleh ubah bergerak balas) tak drop sangat. Jadi aku pun setting pace dan timing supaya konsisten, yang mana akhirnya memang betul aku tamatkan 3 minit sebelum jam yang ke-5. 

Nasib baik route Selangor Marathon ni boleh dikatakan 90% memang flat, takdelah aku jiwa kacau mental koyak memikirkan hakikat kewujudan, mendengar bisikan halus untuk bersara, atau pasang lagu-lagi makrifat untuk kuatkan jiwa, nasiblah flat dan aku kayuh dengan tenang serta tawadduk. Nasiblah flat, dapatlah tshirt Marathon untuk buat berlagak sikit.

#iamwheelrunner




Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments: