Malam Pertama - Virgin 42km SELANGOR MARATHON

Malam pertama - Virgin 42km

Menjelang full marathon yang pertama untuk aku pada 1pagi esok, persiapan dah macam nak menikah kaedahnya. Aktiviti seminggu sebelum upacara penamatan virgin 42km :

3 kali pusing Taman Layang-layang
3 kali pusing Taman Saujana Hijau
Sekali masuk gym
2 kali pusing Taman Saujana Hijau
Sekali masuk swimming pool
Main Fifa 2020 3 jam (latihan fokus)
Senaman ketahanan dan kelenturan badan ringan-ringan kat rumah menggunakan dumbell.

Kalau ikutkan ini persediaan secara minimum lah aku rasa. Dalam erti kata lain, esok aku akan uji sejauh mana ketahanan badan aku hasil dari latihan sebegini. Aku tak boleh nak push to the limit yet semasa marathon sebab latihan pun masih tak sehabis mungkin takut badan tak bersedia dan mengakibatkan injury. Kalau aku berjaya menamatkan 42 dengan latihan sebegini dan rehat yang cukup , baru lah aku yakin sikit untuk Marathon yang seterusnya. 

Sukar atau mudah, jauh atau dekat tetap setiap sesuatu ada permulaan, if you don't begin you can't get there. Beginning is difficult, but unavoidable! 

Selangor Marathon 2020. Bismillah.




Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments: