IRONIS

IRONIS

Di zaman orang begitu mudah untuk berkongsi dan sebar sesuatu yang tidak/ belum sahih, kenapa zaman sekarang kalau cakap orang big size dikategorikan sebagai body shaming, terutamanya wanita. Bukan main trigger dan trauma dengan perkataan Big size. Tepuklah dada, di dalamnya mungkin terkandung extra-insecurity.

Kalau ada cerita lelaki tinggalkan isteri yang lawa untuk perempuan lain yang kurang lawa dari isterinya, orang cakap "bodohnya..isteri punyalah lawa nak cari perempuan lain lagi". Kalau ada cerita lelaki tinggalkan isteri untuk perempuan yang lebih lawa, orang cakap "ingat lawa tu boleh bagi bahagaia boleh kekal sampai ke tua ke".

Kita bencikan sesuatu, tapi sesuatu itu yang kita mainkan dalam hidup kita dari hari ke hari. Tak suka artis tertentu, tapi follow instagram dia. Tak suka post seseorang tapi post dia yang kau cari dan kemudian trigger sendiri. Orang update ayam mcd pedas lepas makan sakit perut, pastu kau pergi MCD beli ayam goreng pedas pastu sakit perut pastu cakap menyesal makan. Cari pasal.


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments: