Yang Pernah Bersama



My Ex , ni merupakan Samsung touch skrin yang pertama dalam sejarah,  disaat semua orang masih pakai hp lipat aku dah bersama ex aku ni , sekarang bila semua orang guna skrin slide aku pulak guna hp lipat. Setelah hp ni padam selamanya, maka tersemat abadi jugalah didalamnya foto-foto aku semasa muda bertenaga dan merbahaya, sekarang muda, cuma tak merbahaya. Kenangan terindah, bila tertinggalkan beliau dalam teksi namun dipulangkan semula dengan keluhuran hati.



My Ex bernama Asus Zenfone - aku beli sebab bila aku lepak dengan kawan selalu keluar cerita yang aku tak tahu, bila aku tanya semua jawab "kan ada inform kat whatsapp", serta terlepas aktiviti yang menyeronokkan dan bila aku tanya jawapannya "kan dah ajak kat whatsapp", paling tak boleh telan bila ada yang masuk hospital sampai dah keluar hospital pun aku tak tahu, bila aku tanya apsal tak bagitahu...jawapan mula jadi cliche "kan dah whatsapp". basically aku beli untuk guna whatsapp supaya tidak disisihkan oleh masyarakat moden.


Lama jugak aku bersama telefon ni, kiranya ni last henfon yang aku pakai sebelum aku pakai yang sekarang ni. Begitu banyak kenangan bersamanya, pernah mandi sungai sama-sama kat belakang zoo negara. Atau sebenarnya aku yang mandi sungai, beliau lemas dalam poket seluar, lepas dah hampir sejam menikmati kesegaran air sungai baru perasan, tapi jangan risau setakat air sungai apalah sangat, beliau hidup balik seperti sediakala. Jatuh kali ke 100 pun beliau masih steady, skrin pecah pun masih mampu meneruskan liku hidup. Sehinggalah setelah cemerlang berkhidmat, beliau didiagnos dengan sakit-sakit dalaman. Maka aku terpaksa pencenkan beliau.


Sebenarnya banyak lagi ex aku, cuma yang 3 seperti dinyatakan di atas sahaja yang paling latest dan ada bukti bergambar. Antara ex-ex lain adalah seperti ericson yang bapak aku bagi lepas dia beli henfon baru, nokia butterfly, henfon nokia sabun dan juga ex kegemaran aku razr (nama penuh aku tak ingat). Ada lagi satu henfon Nokia tu kawan aku jual dengan harga RM5 masa zaman study, aku jadikan sebagai henfon kedua , memandangkan dia henfon kedua maka aku pun malaslah nak bawak ke sana-sini, aku pun sorokkan lah dalam bilik asrama pastu bila nak cari balik aku dah lupa letak tang mana. Kalau ada sesiapa jumpa tolong pulangkan la.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

3 comments:

Zhi said...

My fav ex always Motorola RAZR v3i .. handsome.

Nurul Shahira said...

My ex tak byk pun. Ade la dlm 2,3 bijik phone je. Tukar sbb ikut peredaran zaman.Hehe

Anonymous said...

my ex baru ni tukar.

kebanyakan my ex adalah pemberian org.

kalau rosak, sedihnya lain macam.

hmmm.