Cara Membunuh Lipas


Cara Membunuh Lipas


Fndy and the Cockroaches


Bunuh lipas ni secara teknikalnya sangatlah mudah ya amat, senjata paling penting adalah ketenangan, kemudian amik spray dan hala kan pada beliau, kemudian kau tekanlah picu spray, selesai. Cara ni dijamin berkesan. Testimonialnya boleh tengok aku la, aku boleh bunuh lipas tanpa perlu beralih punggung pun (duduk setempat. Datang 2-3 ekor lipas sekalipun, aku bunuh dengan cermat dan professional, dengan izinNya.

Tapi yang buat susah bila ketenangan aku tu dicabar, bukan dicabar oleh si lipas, tapi oleh insan yang takutkan lipas. Aku elok je nak acukan spray kat lipas tapi insan-insan istimewa ini terlolong-lolong mengalahkan aku nak berlawan dengan setan / valak. Apa beza jeritan wanita yang kena ragut, dengan, wanita yang nampak lipas? Tak ada bezanya. Dua-dua bergegar tahi telinga. Lari terus fokus dan keimanan aku. 

Bukan saja ketenangan aku saja yang dicabar, method dan kaedah aku juga dipertikai. Aku elok je membunuh tanpa setitik peluh pun tumpah, tapi haters lipas ni kadang panik bukan main sampai suruh aku hempap dengan kerusi la, pukul dengan kayu la, lenyek dengan barang la, nasib baik lah tak suruh tembak dengan pistol je. Lipas je kut, bukan buaya.

Kalau mood aku okey, aku layan la. Bila datang malas aku, aku biarkan je lipas tu bermaharajalela sambil penakut lipas lari macam lipas kudung. Wife aku misalnya, kalau aku dah malas nak bunuh lipas, sengaja aku biar sebab nak bagi dia peluang bertarung dengan ketakutan. Cara dia bunuh lipas agak radikal, boleh kemurungan aku dibuatnya. 

Langkah-langkahnya adalah seperti berikut:

1. Menjerit awwwoo awww lipasss arrrggh lipas. Takutnye.
2. Berdiri atas kerusi, atau menyorok di mana-mana penjuru / bucu.
3. Merenung ke arah lipas dengan renungan kebencian bercampur kegerunan.
4. Tercegat , brain freeze.
5. Tunggu arahan aku
6. Follow arahan aku, arahan aku sangat simple iaitu pergi amik spray.
7. Berlari amik spray (walaupun si lipas tak ingin pun nak kejar)
8. Lepas dah amik spray, menyorok di penjuru sambil bertanya "Mana lipas tadi?! Mana dia?!
9. Melangkah slow-motion ke arah lipas.
10. Berpatah balik sebab lipas bergerak
11. Ulang langkah nombor 2.
12. Ulang langkah nombor 3 dan 4 dan 9.
13. Tekan picu spray...pastu awwwuuu awwwuuu eiiiiiwuuu. Bingit telinga aku.
14. Lari.
15. Spray lagi. Sebab ketenangan takde,spray pun merata-rata.
16.Spray.
17. Awww..awaaaaooo..awww.
18. "Mana lipas? mana lipas?"
19. " Carikan lipas tadi...carikan..."
20. Lipas berpusing-pusing sebelum menemui ajal.
21. Muka kepuasan.
21. Tiba-tiba muncul lagi sekor.
22. Awwuuu...arghhh...
23. Rupa-rupanya yang lagi sekor tu boleh terbang pulak.
24. Telefon bomba

Tamat.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 comments:

cinta said...

Menarik sungguh gambar lipas smpai aku trpaksa save image anak sebok nk tengok.

Cikla Shahril said...

Hehe. Begitu tragik sekali... Seronok cikla membacanya... Insha Allah, boleh dipraktikkan. Haha.