Kurang Ajar / Cibai


Kurang Ajar / Cibai


Perkara-perkara yang aku rasa kurang ajar tapi aku tak pasti sama ada orang lain rasa perkara ni kurang ajar ke tidak sebab aku tengok ramai selamba amalkan (tak semestinya aku tak pernah buat). Yang aku senaraikan di bawah ni adalah hal yang selain common kurang ajar seperti berak tak flush atau buang sampah merata.


1. Duduk satu meja ramai-ramai, pastu kau cakap kat telefon berbual lama-lama dengan kawan. Aku meluat betul dengan orang macam ni, please save your conversation to yourself lah brader sister.

2. Pinjam pakaian orang lain kemudian pulangkan tanpa basuh atau cuci. Sama jugak kalau pakai bekas mangkuk atau cawan. 

3. Nak tumpang orang tapi orang yang kena ikut masa kau, melainkan orang yang nak tumpangkan kau tu sendiri yang offer dan tak menganggu aturan masa dia okehlah kan, kalau tidak tak payahlah kau nak suruh-suruh. Baik kau suruh orang sujud kat kau je.

4. Tanya gaji orang di khalayak ramai. Tanya pendapat okeylah yang kau sibuk nak tanya pendapatan orang time orang tengah berbual dah kenapa. Kau kerja dengan Najib  ke nak tahu pendapatan isi rumah bagai, BR1M tak dapat jugek.

5. Bukak telefon bimbit orang tak semena-mena kemudian tangan gatal selongkar dan slide galeri foto dalam telefon tersebut. Aku cakap english memang lidah tak fasih, tapi what the fuck what the fuck aku lancar je sebutannya.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 comments:

Sha said...

1 nak tambah..mkn mknan yg org offer smpai habis pastu tinggalkan bekas makanan atas meja berkulat tak cuci...dah laa makanan orang bagi free...terima kasih tak ada..tak cuci pulak..btul2 cib**** ^_^

cinta said...

Kau post entri ni mesti sebab kau tengah hangin yg no. 5 kan.

Fnd Rocka said...

Cinta, tak...aku masih dilindungi dari no 5

Keyk Hu said...

okay ni lawak hahaha. kadang memang geram jugak kalau terkena dgn spesies manusia yg dinyatakan kat atas ni huhuhu.