Cari orang yang sayang kau melebihi daripada kau sayang dia




Nasihat percintaan yang aku tak boleh blah.

"Cari orang yang sayang kau melebihi daripada kau sayang dia"

Biasanya ungkapan ini keluar dari tekak orang yang pernah kecewa dan masih belum habis proses refleksi. Biasanya suka tengok drama hopeless romantis. 

Pertama, ini adalah unfair, play safe dan selfish. Tak kesian pulak pada pasangan yang sayang kau, tapi kau taknak sayang dia setimpal atau lebih? Tak adil sebab kau taknak terhegeh-hegeh sayang lebih kat orang, tapi dalam masa yang sama kau nak pulak orang terhegeh sayang lebih kat kau. Kemon.

Kedua, kalau setiap dari kita ikut standard operation seperti di atas, secara logik akal , takkan ada seorang pun yang akan terlengkap dengan yang lain. Kau nak orang sayang kau lebih daripada kau sayang dia, orang pun nak kau sayang dia lebih, so nak settle cemana.

Ketiga, cinta atau sayang adalah perkara yang tak boleh disukat. Ianya boleh dilambang, disyair atau ditunjukkan, masih juga tidak boleh dikira-kira dengan nyata.

Tutup cerita, jika anda berjumpa orang yang mencari jodoh yang mahu prospeknya sayang dia melebihi dia sayangkan prospek, mohon dia banyakkan minum air masak.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 comments:

nurhana bt abdullah said...

betul2..mmg kena carik orng yang syng kita ...bkn yang kita syng dia..huhuhu

Anonymous said...


nurhana ,

Biasanya ungkapan ini keluar dari tekak orang yang pernah kecewa dan masih belum habis proses refleksi. Biasanya suka tengok drama hopeless romantis.

Dan pesen baca tajuk terus komen

-Fndrocka