Tikus Tak Comel


Tikus Tak Comel


1.Sejak declare war dengan tikus kat rumah ni, dah 2 ekor berjaya kami tumpaskan dengan bantuan perangkap tikus yang dibeli di MR D.I Y.

2. Aku cukup hairan bagaimana media mampu mengambarkan tikus (atau sejenis dengannya) sebagai comel dan loveable. Tengok saja Mickey Mouse dan Stuart Little (dan banyak lagi kartun yang berwatak tikus), bukan main menggeletek hati bila kita tengok di televisyen, tapi tikus yang aku tangkap ni mendidihkan hati.

3. Kos kemusnahan yang disebabkan oleh serangan tikus ni aku anggarkan tak banyak, cuma yang dibimbangkan adalah kebersihan dan kesihatan. Tak lupa juga keharmonian jiwa raga.

4. Aku sungguh tak boleh hadam bila perempuan kegemaran aku larang aku sebut 'tikus' dalam rumah, katanya itu merupakan punca tikus datang ke rumah. Petua tu memang lama dah aku dengar, orang siap bagi gelaran lagi, paling popular Cik Ti.  Nonsense lah, aku sebut Elizabeth Tan banyak kali takde pulak Elizabeth Tan datang rumah.

5. Maafkan aku tikus, amaran dan notis telah diberi, terlalu banyak keroskan dalaman telah kau lakukan, tiada jalan lain melainkan perang ini harus diteruskan. Tempur.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

3 comments:

ummul azkee said...

Tempur..jgn tak tempur..hehehe

Zhi said...


Hal Tikus ni memang tak boleh tolerate sebab boleh bawak penyakit.
Masa perang nanti,
Kalau perlu backup dari udara bgtau. LOL~

have a nice day.

cinta said...

Tak jadi eh? Ala aku baru nak sebut faizal tahir.