Makin Tua Makin Bergetah


Makin Tua Makin Bergetah

Aku paling tak suka kalau kena teka umur orang berapa. Tak kiralah orang tu sendiri yang suruh teka out of thin air, atau aku tanya kemudian dijawabnya 'cuba teka' atau 'rasa-rasanya berapa?"

Kalau perempuan yang suruh teka memang leceh sikit sebab kena pakai formula:

(Berapa yang aku teka ikut ikhlas hati) - 3 tahun = Jawapan yang  aku perlu bagi

Contoh, 30 - 3 = 27 tahun.


Itu kalau perempuan lah, kalau lelaki aku terus jawab ikut ikhlas hati. Ini bukan bermaksud aku tak ikhlas dengan perempuan, secara lazimnya aku sentiasa ikhlas, tapi kau tahulah perempuan macam mana bila hal umur ni, aku taknaklah memburukkan lagi insecurity dalam diri mereka pada awal perkenalan.

Cuma yang tak berapa sedap, mnggu lepas lelaki pun ada jugak yang nak suruh aku teka-teka umur dia, wadehel, tak suwit langsung tahu tak.

Malas nak debat panjang, aku teka je la "24-25 lah kut.."

Kemudian dia salam aku, dia jawab "Haha..terima kasih, saya dah masuk 40 tahun"

Pastu aku rasa menyesal, bertambah menyesal bila kena tengok muka dia tersenyum bangga. Aku nak cover balik kekhilafan aku membuat perkiraan tapi dah kucar-kacir.

Jadi hari ni, aku nak buat formula untuk lelaki.


(Berapa yang aku teka ikut ikhlas hati) + 8 tahun = Jawapan yang aku perlu bagi

Contoh, 25 + 8 = 33 tahun.


Geram punya pasal kan. 

Walau apapun, kita memang tak boleh nafi, lelaki memang kadang makin tua makin bergetah / menggatal

Life begins at 40 lah kononnya. (tapi mati tak mengenal umur)

Makin Tua Makin Bergetah


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comments:

mila said...

hahahahahaha.mesti bangga gilerrrrr jantan tu