Kepentingan Kata Kunci untuk Blog

Kepentingan Kata Kunci untuk Blog

Kepentingan Kata Kunci untuk Blog

Selalu ditekankan oleh pakar SEO atau blogger berpengalaman luas dalam SEO mengenai kata kunci ataupun kalau kat United Kingdom orang sana panggil Keywords. Ini dasar dalam mempelajari ilmu SEO.

Untuk mendapatkan trafik yang tinggi dari enjin carian, kata kunci lah faktor utamanya.Pentingnya kata kunci ni boleh diumpamakan seperti cahaya lampu di jalan yang gelap. Atau air yang menyirami pokok, dengan kata kunci yang tepat dan berkualiti lah yang akan menyuburkan blog.

Bak kata orang lama, kita cuba berfikir dan jangkakan apa yang orang akan tulis kat enjin carian. Kadang-kadang istilah yang digunakan orang berbeza-beza, trend juga berubah-ubah, lantas menjadikan permainan kata kunci ini sesuatu yang sentiasa bergerak balas.

Bukan itu sahaja, cara menempatkan kata kunci juga memainkan peranan dalam keberkesanannya, itu kita cerita di lain entri. Sekarang ni aku kongsikan dulu kata kunci yang berjaya membawa traffik ke Nota Purba untuk 2016 ni atau untuk seminggu lepas. Lihat bawah :

Kepentingan Kata Kunci untuk Blog


Kalau dianalisis nampaknya kata kunci untuk Nota Purba tak berapa kuat. Biasanya aku cuba jugak permainan kata kunci ni untuk penulisan atau artikel berbentuk umum, manakala yang berbentuk peribadi aku fikir kalau dimasukkan kata kunci secara paksa nanti akan menghasilkan sesuatu yang kurang asli dan berlainan maksud. 

Bagi yang ingin mencuba permainan kata kunci dan mengkaji tindak balasnya kepada trafik, saya cadangkan untuk menggunakan kata kunci yang melibatkan makanan dan drama. Berdasarkan pengalaman blogger yang mencatat Unique Visitor tinggi, memang dua subjek tersebut paling banyak memberi trafik.

Sekian. 

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

5 comments:

MaisarahSidi said...

isu semasa jugak boleh tingkatkan uv dan pv

anazarin said...

Info yang bermanfaat

Pakcu said...

info yang berguna

arzmoha said...

tahun 2015 saya berjaya menjaga kata kunci...atau dengna kata lain...saya selalu berkata pada kunci saya..."tolong jangan hilang" sebab kekadang saya terlupa kata kunci...

erkkk ok bai

MateriBindo.com said...

Artikel yang sangat bermanfaat dan sangat membantu