Anugerah Juara Lagu 30 - Sampai Mati Potret Not For Sale


Sampai Mati (Hazama)
Potret (Akim & The Majistret)
Assalamualaikum (Faizal Tahir)
Biarkanlah (Drama Band)
Hanya Namamu (Caliph Buskers)
Knock Knock (Elizabeth Tan)
Malam Ini Kita Punya (Bunkface)
Angin Kencang (Noh Salleh)
Bukan Hal Aku (Kaka Azraff dan Aliff)
Mana Mungkin (Black)
Not For Sale (Stacy)
Tak Pernah Menyerah (Dayang Nurfaizah)


Bersempana dengan Anugerah Juara lagu 30 esok, makanya hari ni entri ala-ala segmen hiburan sedikit.  Macam yang kita sedia tahu, program AJL ni sememangnya antara program hiburam wajib tonton saban tahun dan masih releven. Dah banyak pengiktirafan diberikan pada penganjuran AJL, memang terbukti dan dijamin berkualiti serta sambutannya pun lumayan, malah pengiat seni hiburan sendiri pun berkobar bila ada Anugerah Juara Lagu.

Kalau nak dihitung banyak juga lagu kegemaran aku yang jadi Juara, contohnya lagu Mimpi Laila, Tolong Ingatkan Aku, Lagu Untukmu dan Apa Khabar. Lagu Untukmu - Meet Uncle Hussein misalnya, sebelum lagu tersebut jadi juara aku dah lama jadikan sebagai ringtone telefon bimbit aku dan juga alarm sound untuk kejutkan aku bangun tidur.Lagu Tolong Ingatkan Aku dengan lagu Apa Khabar pun memang kegemaran aku sebelum jadi juara, kebetulan kedua-duanya mempunyai mood yang lebih kurang sama cuma penyampaian berbeza.

Apapun, untuk tahun ni, ramalan atau sokongan aku yang utama menjurus kepada Encik Hazama dengan lagu Sampai Mati. Lagu ni sarat dengan semangat yang kental, harapnya Hazama dapat angkat lagu ni tinggi mana yang mampu. Berbanding lagu-lagu Encik Hazama sebelum ni, lagu Sampai Mati ni lah yang paling elok untuk Juara, kalau nak merasa menang AJL rasanya tahun ni sesuai lah buat Encik Hazama.

Hazama sampai mati




Walau bibir merungkapkan kasih
Mata merasa yang sebaliknya
Wahai jiwa andai kau mampu bicara
Beritahuku isi hatimu


Dan detak jantungku memahat
Arah dan jalan
Agar kita kan bersama
Andai dunia hancur binasa
Ku kan setia sampai mati cintaku
Takkan berserah
Takkan ku mengalah hingga kau buat diriku
Takhta di hatimu

Ku terlihat lagu dan curiga
Diselimutkan satu senyuman
Tanda tanya selamanya menghantui
Oh apa dirimu mahukan aku
Dan biarkan cerita lama
Terpadam sudah
Agar kita kan bersama

Andai dunia hancur binasa
Ku kan setia sampai mati cintaku
Takkan berserah
Takkan ku mengalah hingga kau buat diriku
Takhta di hatimu

Janganlah sesali perjalanan ini
Adakalanya seakan gelita
Setiap saat tabahku berdoa
Cinta kita sampai syurga
Uuuuu ooohh oooohhh

Andai dunia hancur binasa
Ku kan setia sampai mati cintaku
Takkan berserah
Takkan ku mengalah hingga kau buat diriku
Takhta di hatimu
Andai dunia hancur binasa
Ku kan setia sampai mati cintaku
Takkan berserah
Takkan ku mengalah hingga kau buat diriku
Takhta di hatimu



Lagu kedua yang aku pilih untuk menyerlah malam esok adalah lagu Potret oleh Akim dan Majistret. Kemudian tak lupa jugak lagu Not For Sale oleh Stacy dan Altimet, berbanding tahun-tahun lepas yang mana Stacy hanya memeriahkan pentas saja tapi tahun ni nampak ada peluang jugak lagu Not For Sale. Lagipun dorang kan nak kahwin, kan sweet kalau menang sama-sama, gitu.(tiba-tiba).

Tak tahulah apesal pilihan aku semua bekas pelajar Akedemi Fantasia je. 

Kalau mahukan kejutan, aku pilih lagu Assalamualaikum atau Knock Knock. Dengan kredibiliti Faizal sebagai seorang performer dan ghairah di atas pentas, lagu Assalamualaikum jugak boleh terpilih sebagai persembahan terbaik kalau kena dengan gayanya.


Itu sajalah ramalan aku, sengaja aku tulis kat sini supaya nanti esok kalau pilihan aku tu ada yang terkena bolehlah aku eksen sikit kat korang, kalau jauh tersasar diam-diam je lah, ala korang tu tiap-tiap tahun teka tak kena aku rileks je.








Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comments:

Mrs. A said...

Suka... dan tahniah buat Akim & The Majistret menang persembahan terbaik dah AJL 30.