Neil Armstrong dan Gadis Selfie

Neil Armstrong dan Gadis Selfiejarak bumi dengan bulan



Neil Armstrong mencipta sejarah

Neil Armstrong suatu masa dulu secara kontroversinya pernah naik ke bulan, bulan tu jauh tahu tak, National Aeronautics and Space Administration (NASA) mengatakan jarak antara Bumi dan bulan adalah sekitar 384.400 kilometer. 

Dari kiraan matematik orang-orang terdahulu, jika disusun rapat-rapat planet Jupiter, Saturn, Uranus, Neptune, Pluto, Merkuries, Venus dan Mars pun masih masih berbaki 4.392 kilometer antara bumi dan bulan.

Tapi saat Armstrong berjaya melakar sejarah memijak kaki di bulan, korang tahu tak berapa banyak foto yang diambil olehnya?

Tahu tak?

Tahu tak?

Ok tak tahu cakap je lah tak tahu, tak perlu terkemut-kemut kat situ.

Jawapannya 5 keping foto. Itupun termasuk bayang-bayang dan yang foto kurang jelas.

Gadis Selfie merakam gambar

Tapi perempuan kalau masuk toilet, bila keluar dari toilet cuba check telefon bimbit dia bahagian Gallery. Kurang -kurang 20 keping gambar selfie depan cermin, itu tak termasuk dalam bahagian Delete Items dan kalau pakai baju lama, kalau pakai baju yang baru dibeli mungkin mencecah 30 keping hingga 40 keping. Ala baju yang dicuba dalam fitting room belum dibeli pun dah banyak selfie.

Okbye.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

7 comments:

Sheila Adziz said...

huh.... jauh bumi ngan bulan 384.000 km, dapat bayangkan besar sesangat dan jauh sesangat galaksi di atas sana.... kita kat dunia ni kecil teramat dan kerdil sgt pun mengaku hebat dan bangga diri.... Allah lg hebat, bawa naik Amstrong kt bulan suh kita pk suh org yahudi pk ada kuasa yg besar dan agong yg ciptakan semua itu....

irrayyan said...

5 keping je? mesti sebab keadaan graviti di sana menyebabkan susah nak bergambar sampai kabur. hahaa.. ada jugak lelaki kuat selfie okeyyy..bukan gadis je haha- mommy irra

Ana Jingga said...

cuba tanya KC berapa banyak lak dalam geleri dia selfiaqnya, itu tak termasuk galeri efgiers lagi kan uii kena guna add maths nak kira ni :)

khatyaiman said...

k.ana, kc memang suka selfie..
graviti kat sana tak sesuai ambik gambar kot..pandai2 ja khaty

Jom terjah Ada apa dalam wallet anda | Cabaran7Hari

Wayne Harraz said...

selamatlah kc tak jadi angkasawati. kalau tak, mau tawaf 1 bulan dia selfie....

Lya Akif Imtiyaz said...

Oooo kaitan sgt ke neil armseteronggg tu ngan gadis selfie kan kan kan ..ada ke patut ..

Amelia said...

dah baca dah pasal ni dulu. hahahahhaha.