Restoran Satay-satay

Restoran Satay-satay

Pertama kali mendengar nama restoran ni 3-4 tahun lepas, aku membayangkan kepakaran atau makanan yang paling laris di restoren ni adalah satay. 

Tapi sebenarnya Tidak. Dah lebih 5 kali makan kat sini, aku tak pernah pun nampak orang order satay. Aku syak dia namakan restoran ni satay atas alasan sama macam kes Cendol Bakar tempoh hari.

Ataupun sebab nak menampakkan kemalaysiaan. Boleh jadi jugak tu, sebab menu-menu yang terdapat di sini adalah terdiri dari makanan-makanan popular di Malaysia. Sebagai contoh Cendol, Nasi Lemak, Laksa, Satay, Nasi goreng pelbagai, Ayam masak merah dan lain-lain.

Rasa makanan di Restoran Satay-satay

Dari segi rasa, takdelah menepati citarasa aku sangat, memandangkan menu yang ada merupakan makanan yang dah biasa makan dan dekat di hati, kadang pilih je restoran ni untuk menjamu selera. 

Harga Restoran Satay-satay

Harganya bagi aku sedikit mahal berbanding kepuasan perut, kalau restoran ni terletak kat luar shopping mungkin boleh dapat harga yang lebih murah. *sorry tak sempat snap gambar harga makanan

Staff Restoran Satay-satay cukup baik

Walaubagaimanapun, faktor utama yang buat aku tak rasa terkilan untuk kembali ke restoran ni adalah layanan pekerjanya yang aku bagi markah penuh lah. Pada aku, pekerja dia dah buat yang terbaik dari apa yang dia boleh buat. Dari segi dia menyapa di depan kedai, cara bercakap, amik order, raut wajah dia masa melayan karenah, pulang baki dan displin di restoran semasa ada pelanggan memang perfek.Dari pertama kali aku datang sampai kali ke berapa ntah masih kekal bagus.

Itu je aku nak cakap. Selebihnya boleh tengok gambar hidangan yang aku makan pada kali terakhir aku ke restoran satay-satay ni beberapa hari lepas.

Restoran Satay-satay

Restoran Satay-satay
Laksa

Restoran Satay-satay
Kueytiow Kungfu


Alamat Restoran Satay-satay

  1. Paradigm Mall, Lg 25 & 27 No. 1, Jalan Ss7/ 26A Kelana Jaya, Selangor, 47301 Petaling Jaya, Malaysia
  2. +60 3-7801 1188
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

11 comments:

Lya Akif Imtiyaz said...

Blanje plssss..nampak sedap je tuu

Kak Vit said...

kureng sikit ekk rasanya..

Zaleha Awaluddin said...

hihi.. bagus trademark restoran ni.

Fnd Rocka said...

Kak lya, insyaAllah

lia ummiirfan, boleh tahan sedap, tapi bukan kegemaran ludah sayalah.

Zaleha, ada identiti jugaklah

Ana Jingga said...

erm nampak semua sedap kan FR :)

Nurul Shahira said...

Makanan kureng tapi staf polite mesra ok lagi. Tapi bila makanan out, staf kerek, peh. Tobat tak kan masuk kedai tu lagi

Papaglamz said...

mana sataynyee.. hehehe..

Pasti anda ingin tahu - Khasiat tersembunyi Daun Sup dalam masakan Mampu Mencuci Buah Pinggang

Inani Hazwani said...

sedapnyaaa :D

kak gojes said...

pelik nama restoran ni...memang hidangan dia satay-satay aje ker

Unknown said...

Dah try ke Nasi Bonjari tu...? MUST TRY katanyaaaa.. hehehehehe... :p

Sayidah Napisah said...

sedapnyaa!