Penyusuan

Lepas balik semayang jumaat ofismet aku beli air mango di area ofis, air mango tu seminggu sebelum tu aku dah rasa memang baek. Kebetulan dan selalunya lepas semayang jumaat matahari memang tengah sedap membancuh peluh kita sampai merecik, itulah sebab kena ganti air dalam tubuh.

Bila air mango tadi dah habis, ofismet aku pergi pantri dia buat air kopi pulak bubuh dalam bekas air tadi. Dia bubuh ais, pastu letak atas meja kerja dia claim air Starbuck. Kat semua orang dia kata air Starbuck, aku layankan je senda gurau. Aku tengok pun macam sedap. Tapi air pun macam manusia, tiada yang sempurna.

"Manis tak?" aku tanya.

"Ok je."

Kat pantri ada kan gula dengan cream..kalau bubuh sedap tu.

"Haa..."

"Ni kalau bubuh susu lagi sedap, apesal tak bubuh susu" aku cadangkan.

"Susu?Ada ke susu. Mana ada." Dia respon, mula menunjukkan minat.

"Ada lah..dalam peti ais."

"Dalam peti ais? Ada ke.."

"Ada. Kat belah atas.tempat beku."

Senyap beberapa detik. Otak jem.

"Itu susu hapaaa...buat hal lah." dia balas.

Sakan aku gelakkan dia, hampir-hampir dia nak dapat ibu susuan baru.


----------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Pastu hari ni lepas makan tengahari aku lepak jap minum-minum sambil layan internet. Kat pantri adalah 5-6 orang staff perempuan juga. Tengah aku dok korek air batu di balik pintu peti ais, budak ofis aku  balas dendam "Woi buat apa...amik susu ke"


Cegampang.


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

15 comments:

dorsett pink said...

ahhahahhaa.. lawak lah

Azlinda said...

hahaha..

SalbiahM said...

hahahaha..ini kelakar!kerja tempat lama dulu hampir mengalami peristiwa gini

Inani Hazwani said...

Hahahah :P

RahimAim1 said...
This comment has been removed by the author.
RahimAim1 said...
This comment has been removed by the author.
Ana Jingga said...

hamboi kan men lagi ye... lawak lah entri FR ni berwajah baru lagi Nota Purba :)

RahimAim1 said...

ok..damn..ahha..Along masih xfhm....hahaha(gelak tak faham)

Unknown said...

mujur la tak dapat ibu susuan ..hahahha

aiezza.sue said...

..terbayang icekopisusuan :)

Eny Abdullah said...

kahkahkahkahkahkah!! kan dh kena balik

ummul azkee said...

ahahaaha...padan muka hang..

Cikla Shahril said...

haha..lawak..

Unknown said...

otak jem....!!
hahhahahaaaaaa.... :p

Sayidah Napisah said...

haaaa buat apa tu!!! hahaha