Mencari Baju Melayu

Mencari Baju Melayu 

mencari baju melayu

Masa bulan puasa beberapa tahun dahulu, aku pergi berjalan-jalan mencari baju melayu di pusat beli-belah. Masa tu aku cerewet jugak nak cari baju melayu, taknak yang bagai-bagai sangat dan taknak yang biasa sangat, nak mencari baju melayu yang mencapai titik equilibrium tu bukan perkara mudah rupanya.

Bila dari floor ke floor tak jumpa baju melayu, aku terjumpa pulak pusat karaoke. Memang takde kena-mengena baju melayu dengan pusat karaoke, tapi memang macam tu lah permainan takdir.

Aku baca betul-betul pakej yang ditawarkan. Macam biasalah, nyanyi 3 jam beserta makan dan minum. Bilik besar, speaker terbaik..aku tahu sebab aku dah pernah pergi.

Memandangkan aku tengah puasa, aku pun tanyalah kalau tak makan dengan minum ada dapat murah tak. Katanya takde, sekali dengan pakej.

Hmm. Aku pun berkira-kira jugaklah dibuatnya, rugilah aku kalau macam tu kan. Bila dia tengok aku dah mula berkira, dia pun offer "but you can exchange with tidbits and snack".

Balik tu aku tengok cermin, mungkin ada sikit chinese looks. 


Baju Melayu ialah pakaian tradisional dan kebangsaan lelaki Melayu. Baju Melayu terbahagi kepada dua bahagian iaitu baju (kemeja lengan panjang) dan seluar panjang serta dilengkapi dengan samping dansongkok. Baju Melayu terdapat dua jenis garisan leher iaitu teluk belanga dan cekak musang. Baju Melayu biasanya dipakai sebagai pakaian harian terutama sekali untuk bersembahyang, ke pejabat, majlis formal, dan sebagai pakaian adat.-Wikipedia
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 comments:

Amelia said...

amboi smpai mencari titik equilibrium xley belah tu hahahahahhahahaha


ye keeeeeeeeeeeee ada chinese look sikit. macam x caya je

MasturaDin said...

chinese look sangattttttttttttttttttttttttttttt.. hehehe

cinta said...

Banyak la hang punya permainan takdir. Ha3.

Azirahman said...

chinese look?....meh nak tengok sikit..