Kecomelan



Bila ditanya apa difinisi kecomelan, setiap orang akan bagi jawapan yang pelbagai dari sudut berbeza-beza mengikut citarasa dan perspektif tertentu. Sebelum ni aku pun pernah ditanya, jawapan kebiasaanya akan terus menjurus kepada ciri-ciri fizikal, kemudian kepada ciri-ciri kelakuan, contohnya: gigi,lesung pipit, konfiden tapi pemalu atau entahlah...comel ni susah nak di terjemah atau di google-translate-kan kepada mana-mana bahasa manusia.

Namun, baru-baru ni aku macam dapat pencerahan bila nampak seorang perempuan tengah sibuk mengemas. Bila aku fikir-fikir balik, aku rasa aku ni ada soft spot dalam hati yang terdalam untuk wanita yang suka mengemas. Aku rasa macam alahai comelnya wanita yang tengah mengemas. Asik-asik kemas, lepas kemas dia kemas lagi, lepas tu mengemas, kemudian kemas lagi, lepas kemas lagi..kemas lagi..lagi lagi kemas....kemas..kemass..kemas...comelnya lahai..

Dipendekkan cerita, bagi aku wanita yang mengemas adalah comel, tak semestinya yang suka mengemas diri saja..mungkin dia kemas rumah, mungkin kemas meja kerja, mungkin kemas-kini blog, mungkin kemas kereta. Mungkin dah takdir penentu segalanya yang menetapkan aku yang rajin bersepahan ni untuk mempunyai rasa kecomelan pada kekemasan. Kontra yang manis, bukan? Diabetes sangat.


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 comments:

adkdayah said...

ok saya comey.. >_<

kak gojes said...

ahahahha...diabetes la sangat fr...alahai comelnya lelaki mcm fr ni...

kak gojes said...

olololo..dayah mmg comelllsss

Fnd Rocka said...

omg