Pengangguran

Sambil tengok Selangor lawan Pahang semalam, aku dengan Eri menganggur,iaitu makan buah anggur. Dengan adanya buah anggur setangkai, perlawanan jadi menarik dengan jaringan demi jaringan buah anggur menerjah ke gawang mulut aku.

Kemudian aku pandang Eri dengan anggurnya, dia dok pulun kupas kulit anggur, bagi aku kupas kulit anggur sebelum makan adalah tak masuk akal..kalau dikira secara bolasepak, aku dah mendahului Eri 6 -0, sebijik pun dia tak gol lagi.  Aku pun dapatkan penjelasan dari dia mengapa perkara ini berlaku.

"eh..3 tahun kenal bru hari ni tahu saya makan buah anggur buang kulit?" jawab Eri. Alamak getisnya dia ni. Gedik + Bajet retis = Getis. Aku tak puas hati, aku yakin sebelum ni dia ada makan anggur tak buang kulit, aku rasa hari ni je dia menggetis. Lain hari bila dia dalam keadaan tak sedar/normal aku kena cuba hulur anggur, tengok dia buang kulit atau tidak.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

6 comments:

cinta said...

Pmpn mmg ada hari menggetis. Aku phm. Ahaha..

Fnd Rocka said...

asalkan bukan aku yg kna kupas, aku ok..aku ok..

Perempuan Patah Hati said...

aku sendiri kupas kulit anggur sblm mkn. atau perempuan mmg begitu?

Fnd Rocka said...

kau bukan Eri kan?

Perempuan Patah Hati said...

bukan *senyum

Fnd Rocka said...

ok aku ok, kalau perempuan aku terima je.moga tak ditemukan aku dengan lelaki kupas kulit anggur dahlah.