Kau rasa?

Luarannya,sesetengah orang nampak muda dari usia, sesetengah orang nampak lebih berusia dari usia.Ditambah pulak dengan kepelbagaian alat solek yang menyukarkan untuk melihat wajah sebenar. Walaupun dalam berkawan dan berkenalan sebenarnya tak peduli pun soal umur dalam bentuk angka, tapi soalan " umur kau berapa?" lambat laun akan bocor jugak dari tempayan.

Typically aku pun tanya soalan tu, tiada sebab yang signifikan
melainkan melayan rasa ingin tahu. Perempuan rambut kaler berkasut tumit tinggi pun balas "Kau rasa?". Bila perempuan suruh kau jangka umur dia, ia adalah situasinya mengundang bencana, rasa macam tengah dengar jarum bom sedang berdetik, tik-tok tik-tok. Dan sekarang, kau kena pilih wayar yang harus dipotong supaya bom jangka dapat dimatikan. Pilihan yang ada biru, merah atau hijau. Jawapan aku sangat crucial.

Biru

Merah

Hijau

Sebab aku tak dapat cari jawapan menerusi muka, because of mekap and all that so aku tengok kaki. Bila tengok kaki tu sebenarnya satu kesilapan jugak, dah aku nampak serupa pervert,cis. Menyesal.


Bersambung...



Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comments:

impian said...

umur, berat perempuan mmg sesentif sikit ahhaha.. try tanya tetap akan berahsia