Kau gemuk

Aku makin seronok sejak dua menjak ni orang kata aku gemuk,sihat dan berisi. Sememangnya aku ada letak harapan untuk tampak lebih besar. Sekurang-kurangnya bila amik gambar berkumpulan, nampaklah kewujudan sikit,kalau tidak berfungsi sebagak props atau tiang je lah. Lagipun elok juga nampak macam brader-brader sikit...takdelah orang tanya "Adik belajar lagi ke?"

Berbeza dengan kawan ofis aku W,dia suspek 2-3 kali dia tak berjaya lepas temuduga sebab dia gemuk, dia fikir-fikir katanya mungkin penemuduga nampak dia tak fit dan pemalas. Mana taknya, soalan awal pun merujuk pada saiz badan. Aku nak gelak tapi tak lepas sebab tengok masa tu W serius makan ulam-ulaman masa lunch break. Benda ni kena hati-hati sebab kadang boleh makan dalam ye tak.

Lebih-lebih lagi kat perempuan, ni merujuk secara umum berdasarkan pengalaman peribadi. Aku pernah cakap 'bangang' kat perempuan, dalam konteks bersenda,'poyo'atau 'gila' everthing is fine,tapi bila aku cakap 'gemuk'..bukan main marah dia, sampai kalau ada jarum yang patah pun simpan dalam peti. Kalau kau tak percaya, kau boleh cuba sendiri,takdelah putus kawan pun tapi, nanti birthday kau atau hari raya kau akan perasan yang dia tak wish kat kau.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments: