An-jing


Hari ni aku nak cerita pasal anjing, cerita pasal anjing ni aku dah post kat facebook beberapa hari lepas, tapi sekarang aku koleksikan lah kat sini, kalau hanya suka update facebook tak update blog sendiri..itu hanya menguntungkan Mark Zurkerberg saja ye tak.

Selama ni, aku sememangnya tak pernah apa-apa hubungan dengan mana-mana anjing, tak pernah menyimpan sebarang perasaan kat mana-mana anjing, sehinggalah terjadinya satu peristiwa yang menyebabkan aku mula bersangka buruk terhadap anjing.

Semasa aku nak ker parkir kereta, 2 ekor anjing telah menghalang perjalanan aku, dia buat bunyi anjing kat aku dan cuba menerpa, walaupun agak gelap tapi masih boleh nampak giginya yang membuka, sikit lagi nak dikejarnya aku, nasib baik aku cepat-cepat ubah buat muka garang...terus dia patah balik, syukur alhamdulilah.

Cuma isunya sekarang, kegarangan aku bukannya berkadar terus, mungkin hanya kebetulan riak muka yang aku pamerkan pada ketika itu itu boleh bertukar garang, kerana kebiasaanya muka aku adalah berkonsepkan  penyayang dan orang yang cintakan keamanan.(question mark)

Abis tu, takkan aku nak senyum tunjuk gigi kat anjing, aku tak rasa senyuman aku boleh melembutkan hati anjing, bukan semua anjing dilahirkan boleh mengenal senyuman yang menawan. Terfikir jugak nak selit pisau rambo kat kaki, manalah tahu berguna di kemudian hari. Tapi tak elok jugak gitu, tak menepati konsep penyayang dan cintakan keamanan.

Bila aku ingat-ingat balik, ada satu brader bagi aku satu lagi senjata yang berguna, senjata tu bukan saja berguna kat anjing, kalau perguna kat mana-mana situasi sama waktu dengannya pun boleh gamaknya..senjata tu berupa beberapa potong ayat dari kitab suci. Lagi tajam dari pisau rambo lah tu aku rasa. 
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments: