Ultras Malaya Mengamuk


Ultra Malaya Mengamuk Tuntut Perubahan

Ultra Malaya Mengamuk Tuntut Perubahan

Ultra Malaya Mengamuk Tuntut Perubahan














Ultras Malaya ni betul tegar sampai sanggup masuk penjara sebab bola sepak. Aku harap mak-ayah atau isteri dan anak-anak mereka meredhai pengorbanan mereka ini sebagaimana Ultras Malaya menyanjung perjuangan yang mereka rasakan betul untuk bola sepak Malaysia.

Semasa perlawanan dihentikan pada minit ke-89, aku yang berada di kedai mamak untuk menonton berasa agak kecewa melihat Ultras Malaya melempar suar dan mercun, lebih-lebih lagi ketika pasukan kita bermain dengan 'tekun' pada perlawanan tersebut, nak kata main bagus hmm takdelah tapi kesungguhan tu ada.

Semasa dijinakkan 6-0 oleh Palestin beberapa bulan lepas, aku sempat datang ke Bukit Jalil melayan Ultras Malaya melempar bahasa kesat dan maki hamun kepada FAM dalam bentuk chant. Tapi kali ini, setelah dihina dengan 10-0, Ultras Malaya nampaknya bertindak lebih keras.

Apa perancangan Ultra Malaya?


Mungkin ini adalah satu perancangan masa panjang oleh Ultras Malaya untuk memulihkan FAM, dendam anak muda sejak bertahun-tahun dilepaskan malam itu sebagai tanda protes atau bantahan terhadap kekebalan FAM. 

Aku harap dengan merosakkan stadium, menghentikan perlawanan, mengakibatkan kita didenda/digantung FIFA (bayar dengan duit pembayar cukai), menakutkan orang untuk datang ke stadium, semoga semua tindakan-tindakan ini membuah hasil. Aku tak tahu bagaimana ia akan terjadi, mungkin Ultras boleh jelaskan, cuma aku harap ianya berbaloi.

Bukan menjerut bola sepak kita yang sememangnya sudah bosan mahu hidup.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 comments:

sabree hussin said...

Geng-geng Ultras ni pun tak suka dengan FAM ka

cinta said...

Kalau ke stadium tgk bola boleh buat sakit hati apa kata ajak dorg ni gi masjid bljr ngaji lak.