Iphone 6s Berprestasi Tinggi


Iphone 6s






Bagi peminat telefon bimbit iphone, baru nak berasa wow dan fuhyo dengan kehebatan iphone6, tiba-tiba apple muncul lagi dengan produk terbaru ataupun produk sekuel dengan adanya iphone 6s. Bagi orang yang tak berapa berduit tapi berminat sangat nak pakai iphone, biasanya sambil anda fikir-fikir tu mesti tak habis fikir lagi apple dah release produk lagi baru..laju! 

Sebelum ni ada viral tentang iphone 6 yang boleh melengkung bagai tu, jadi untuk iphone 6s apple ada buat penambahbaikan dari segi material supaya tidak mudah melentur atau melengkung. Dari segi luaran tak banyak beza, yang baru ni dikatakan apple lebih upgrade dari segi dalamannya. So, kalau dari segi dalaman, biasanya kita tak nampak tapi lebih kepada 'FEEL'.

iOS 9

Operating system pun sudah naik dari iOS 8 kepada iOS 9, oleh itu pasti lebih lancar dan licin penggunaannya nanti. Iphone 6s juga ada fungsi terbaru yang dipanggil 'force touch'. Secara ringkasnya, fungsi tersebut membolehkan iphone 6s kesan apa kita nak lakukan dengan cara sentuhan biasa, sentuhan yang kuat sikit, atau kita ketuk skrin tu. Haaa..gitu, pengguna macbook mesti dah biasa fungsi camni.

Kamera

Kamera belakang: 12MP iSight, f/2.2, 1.22µm pixel size 8MP iSight, f/2.2, 1.5µm pixel size
Kamera depan : 5MP FaceTime HD, f/2.2 1.2MP FaceTime HD, f/2.2

Kamera pun semakin terbaik, depan dan belakang. Membolehkan pengalaman berselfie dan facetime jadi semakin menyeronokkan lah. Namun, dari segi ketahanan bateri dan storage tiada perubahan berbanding iphone 6.


Konklusi
Apa yang menjadi pertaruhan untuk iphone 6s ni rasanya peningkatan mutu pada kamera dan megapixel video, 3D Touch dan juga yang kepelbagaian sentuhan tu. Dari segi luaran pula, warna Rose Gold pun macam mengundang jugak dibuatnya. Sila layari http://www.apple.com/ untuk pre-order atau kalau macam aku tengok-tengok gambar ajelah! 


note: foto-foto ambil dari SINI

What is 3D Touch?

Apple's method of using touch on the new IPhone 6S and iPhone 6S Plus screen to trigger multiple functions - depending on how much pressure you apply.
How does it work?
Sensors detect how much pressure you’re applying on the surface and then carry out a different action. Eg. a press could highlight a word, a long press could look up the definition
Is the technology new?
No, the Apple Watch and newest MacBook already use a variation called Force Touch. However, the new iPhone features a more advanced version which can differentiate between three modes:
a tap
a press
a prolonged press

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

9 comments:

Kak Wawa said...

WAAHHH, ada iphone baru plak.. lajunya ipong ni.. hehe

Ana Jingga said...

ermmmm tak sempat nak wow dan fuyoo pun FR, :(

Ezad Skytech said...

berapa agaknya harga bila masuk pasaran Malaysia iPhone 6S dan iPhone 6 plus ni...hehe

Unknown said...

harga pun cantikk.. huhu
JOM FOLLOW SAYA

Azirahman said...

best!!...guna 6+ dulu..tunggu ip 7

Inani Hazwani said...

Belanjaa saya abang fendi :p

Zafirah Kama said...

uish.. berapa riban pulak ni...

ayuadyani said...

uish..x terkejar den!

ummul azkee said...

wow weeee...fr blikn ummul satu.. :P