Klon

Tahun 2000 dulu ada satu filem berjudul 6th day lakonan robotik dari Arnold Schwarzenegger. Ceritanya tentang pengklonan manusia dan seterusnya pencurian identiti. Di mana bila Arnold balik rumah, dia sedar ada satu klon yang 100% menyerupai dia telah ambil alih kehidupan dia sebagai dia.



Masa aku kecik memang aku tengok filem ni pakai vcd haram yang abang aku beli. Filem tu menggambarkan tahun 2015 yang serba canggih, korang boleh tengok trailer kat youtube untuk ketahui kecanggihannya, tapi setahu aku sekarang dah 2015 nak gi kerja pun jalan masih jem, internet pun kadang slow.

Cuma yang aku terfikir sekarang,okeh jugak kalau ada konspirasi untuk klon atau ambil alih identiti aku, dapat jugak aku tengok apa yang dia boleh,mampu,akan buat bila berada di tempat aku, nak jugak tengok diri aku dari kacak mata orang lain kan. Tapi jangan amik terus lah, dapat aku rehat 2-3 bulan untuk aku tak menjadi aku pun ok dah ye tak, ke macam mana.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

8 comments:

SalbiahM said...

2015 bukan patut ada kereta terbang ke kalau ikut back to the future?
Kalau aku nak klon aku tu ganti aku g keje so aku boleh g holiday. Harap dia lagi rajin dari aku

cinta said...

Masalahnya bila klon kau mati, sijil mati dh kluar, kau nk jadi sape lak. Hee..

Fnd Rocka said...

dapat dia settlekan hutang2 pun dah ok, dengan duit simpanan 2-3 juta

Fnd Rocka said...

aku jadi berita sensasi lah.

sebab wartawan semua ingat aku mati hidup kembali

Perempuan Patah Hati said...

#kakidvd ni

impian said...

tahun 2015 sekarang still juga p kelas jalan kaki -,- .. tapi ak harap laaa tahun 2020 nanti bila buka pintu just pasang niat je, trus terbuka pintu tu ahahhaa

Fnd Rocka said...

payahlah gitu..ramai yg berniat nak masuk rumah kau nanti padan muka

Unknown said...

hehehe bagus jugak idea tu..tapi awas bagi yang dah berbini/berlaki..naya wooooo hehehe